UtazóBázis

A magyar utazóközösség

Utolsó kommentek:

2018.11.22. 16:16:53

Én abszolút kidobott pénznek látom az utazást. Gondolom kb egyedül vagyok ezzel :)

Bejegyzés: 10+1 iszonyatosan menő magyar Instagram profil, amit kövess, ha szeretsz utazni!

mirkofiam 2018.10.14. 09:37:20

@Publikus Team: semmi akadálya :) de akkor beszéljünk privátban.

Bejegyzés: Untam a banánt, úgyhogy világgá mentem

Publikus Team · https://utazaseuropaba.hu 2018.10.13. 21:34:36

Szívesen megismernélek, hasonlóan járom a világot én is :)
utazaseuropaba.hu

Bejegyzés: Untam a banánt, úgyhogy világgá mentem

élhetetlen 2018.09.29. 14:04:11

Hát igen. Varázslatos. Nekem egy hét volt, szervezett, de csak hárman voltunk a csapatban, kaptunk egy mikrobuszt, egy fraciául beszélő sofőrre, de franciául egyikünk sem tudott, de ragyogóan boldogultunk. Marrakesh engem elbűvölt. Este elmentünk ketten egy hintós városnézésre, felültem a kocsis mellé a bakra, és felvettem az egész egy órás klaty-klaty paták által aláfestett utat. Nagyon jó újranézni. Mikor viszaértünk, bementünk a Lefejezettek Terére, ahol ezren sütöttek, főztek, de a hülye kocsis nem engedett leszállni bennünket, tehát csak néztünk. Bahia-palota. Gyönyörű.
Ourika völgy, kötelező helyi idegenvezetővel, kötelező megállókkal. Itt láttam a világ „legszuperebb” folyóvizes mosogatóját. A konyha sarkában behoztak az Ourikából egy erecskét, a sarok másik felén visszaengedték. Ebből vettek vizet is, ebben mosogattak is.
Fez, a souk. Igen a köt. helyi idegenvezető. Ne együnk a soukban, mert nem biztonságos. Elvitt bennünket délben valami Nyuszi barátai és üzletfelei érdekeltségébe tartozó vendéglőbe, jó, bárányfasírt olajban sütve, hozzá olajban sült krumpli. Kijöttünk, mondtuk, az egy dolog, hogy semmi extra, de még drága is volt, a pasas bement, és visszhozta a fele pénzt. Másnap, anyátok felkiáltással, mi bajom lehet, itt sül frissen a parázson, beálltam a soukban a sorba az egyik etetőnél, és azon kívül, hogy jót ettem, a teve és számár hajcsárok meg is tapsoltak, hogy az ő kajájukat eszem. Visszamennék.

Bejegyzés: Így autózz Marokkóban!

m_and_m 2018.09.23. 08:41:16

Preikestolen és Kjeragbolten egy nap?
Senki se ajánlja! Egy extrém kihívás részeként, versenytempóban talán, de senki más ne tervezzen így!
A két túra külön-külön 3-4 óra, de inkább 4-5. A két helyszín között 2 óra autóút, vagy egy igen ritkán járó hosszú komp.
Ráadásul, minek rohanni? Ez nem arról szól.

Bejegyzés: A kötelező látnivalók Norvégiában pár nap alatt

Alick 2018.09.22. 20:38:27

Mi anno a sátras túrázást részesítettük előnyben, távol a nagyobb lakott településektől...

2018.09.22. 13:13:44

Én egy 11 napos úton voltam. Repültünk Osloba oda és haza és autót bérelve tettünk meg egy jó nagy túrát, tehát nekünk több időnk volt. Természetesen úgy jöttünk haza, hogy URISTN ide vissza kéne még menni, mert mennyi mindent meg lehetne még nézni. Apropó, lottózni kéne. :)
Ezért nem kötözködni akarok, de a bejegyzésed címével erősen vitatkoznék. Ha mindenáron a "kötelező" látnivalókat akarja megnézni valaki, akkor nem azokat a helyeket ajánlanám, amiket te. De minden annyira gyönyörűséges és az egész ország annyira fantasztikus, hogy ez tényleg szőrszálhasogatás.
Szóval inkább a fjordok közelében autóznék, ott több mindenbe "botlik" az ember és kisebb kitérőkkel több mindent meg lehet nézni.
Geiranger, Trollstigen például. És ami a legfantasztikusabb nap volt, az a Leardal és Aurland közti szakasz, ott van a Stegastein kilátó pl. Leardal egy kis falu, de én konkrétan elájultam, azt szeretném, hogy ha meghalok, ott szórják szét a hamvaimat, annak valami leírhatatlan atmoszférája van.
Bergenre mi egy napot szántunk, ott nem ájultam el annyira, bőven elég egy nap rá, hacsak nem akar valaki múzeumokba is menni vagy túrázni.
Szóval millió helyre el lehet menni, tényleg nehéz ajánlani bármit is, mert minden csodálatos.

Bejegyzés: A kötelező látnivalók Norvégiában pár nap alatt

Stupid 2018.09.21. 18:14:19

Egy része már nekem is megvolt, de lehet-e valaha elég annak, aki egy kicsit is belekóstolt?...

Bejegyzés: USA nyugati part körút látnivalói 15 nap alatt

dobik 2018.09.21. 08:28:39

@Sequoyah: Persze, a Tieid is jó meglátások! Igazából ezt bárki, bárhogy bővítheti, bármelyik állomáson lehet 2-3-at is aludni, sőt a legjobb ha valakinek 15-nél több napja van erre a csodás körre.

Sequoyah 2018.09.20. 21:43:18

Mi is bejartuk a fenti helyeket, es valoban nagyon jo ez az itiner, ha valaki pontrol pontra koveti akkor nem jar rosszul:)
Csak par aprobb hozzafuznivalo:
- San Franciscora en mindenkepp tobb napot szannek, ez az egyik legjobb Amerikai varos, egyedi hangulattal, es rengeteg latvanyossaggal. LA-nel mindenkepp tobb ido jar neki.
- Grand Canyon ne csak "belefer"-jen, ez egy fo latvanyossaga a turanak. Bar ti masnap bepotoltatok, de ez nem opcionalis, hanem kotelezo elem:)
- Apro attervezessel az utolso ket nap sem kell hogy csak az autozasrol szoljon. Egyik-masik nemzeti park letudhato itt, vagy 66-os uton egy szakasz.

Bejegyzés: USA nyugati part körút látnivalói 15 nap alatt

2018.09.20. 20:06:19

Ez egy egészen korrekt lista. A Nagy-Fátrában a főgerinc mellett még nagyon szép az Ostra-Tlsta kör, ezek alacsonyabbak, de az Ostra talán a hegység legszebb hegye.

Bejegyzés: 18+1 őszi kirándulás ötlet Magyarországon és szomszédainkban

UtazóBázis

Az Utazóbázis célja, hogy összehozza a magyar utazókat és egy honlapon gyűjtsön össze minden hasznos információt, beszámolót. Ez a honlap a három Facebook csoportunkat fogja össze.